D66 wil een Nieuwegein waarin er kansen voor iedere inwoner zijn. Dit verkiezingsprogramma gebruikt D66 Nieuwegein als leidraad om de komende vier jaar (2018 – 2022) meer kansen te creëren. In dit programma vind je de plannen die we hebben om Nieuwegein nog socialer en duurzamer te maken.

Nieuwegeiners maken hun stad. Ze hebben veel ideeën. En ze zijn begaan met hun buurt en wijk. D66 vindt dat er volop ruimte moet zijn voor eigen initiatieven. Met de kennis van Nieuwegeiners over hun buurt en wijk maken we samen Nieuwegein beter en mooier.

Een groen en gezond Nieuwegein. Dat is waar D66 voor staat. Gebouwen die weinig energie gebruiken, voorkomen van overlast door extreme regenbuien, gezonde lucht en scheiden van afval. Nieuwegein heeft veel groen, dat fijn is om te gebruiken en dat ook goed onderhouden is.

Onderwijs biedt jong en oud de kans om talenten te ontwikkelen. D66 wil alle mogelijkheden benutten om iedereen een stapje naar zijn of haar nieuwe toekomst te laten zetten. Om te kunnen zijn wie je bent en wie je wilt zijn.

Positieve gezondheid

D66 gaat uit van positieve gezondheid, wat meer is dan gezond zijn. Positieve gezondheid gaat om het vermogen om mee te doen, ook als je sociale, fysieke of emotionele uitdagingen hebt. Actief zijn, meedoen en het hebben van sociale contacten zien wij onlosmakelijk verbonden met welzijn en gezondheid.

Gepubliceerd op 07-01-2018 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018